Tweejaarlijks plan, werken aan projecten, meer financiering en vernieuwing van functies, voorstellen van het Innpulso Netwerk in zijn plenaire sessie in Ermua.

Het Innpulso-netwerk, dat de steden van wetenschap en innovatie verenigt, hield gisteren zijn jaarlijkse plenaire sessie in Ermua.

Izarra-centrum heeft de bijeenkomsten van de Raad van Bestuur –intern- en de plenaire zitting voor de vertegenwoordigers van de 68 erkende en geïntegreerde steden en gemeenten. De dag is intensief geweest en heeft veel opgeleverd. De burgemeesters van Terrassa, Alfredo Vega en Ermua, Carlos Tororika – die het covoorzitterschap delen – openden samen met de adjunct-directeur-generaal voor de bevordering van innovatie, Juan Manuel Garrido, de ochtend met een optreden.

Vervolgens besprak de Raad van Bestuur de vernieuwing van het orgaan en de oprichting van een nieuw orgaan. Zij hebben de status van de rekeningen gezien en de uitvoering van de ARINN-begroting voor 2017. Zij hebben het rapport over de toekenning van een nieuw technisch secretariaat beoordeeld. En je hebt kennis genomen van de voorgestelde doelstellingen en het werkplan voor de periode 2018-2019. En ze hebben het begrotingsvoorstel voor dit jaar bestudeerd.

Na de Raad werd de Plenaire vergadering in het Izarra-auditorium, waar de inhoud van de Raad van Bestuur en de werkplanvoorstellen van het co-voorzitterschap werden gerealiseerd, waarvan de pijlers het smeden van strategische allianties zijn (met het ministerie en met andere netwerken en agenten); zich inzetten voor de dynamisering ervan (regelmatige bijeenkomsten, verbetering van quota's en activiteiten en projectbeheer); het netwerk projecteren (strategische evenementen plannen, kanalen verbeteren en een communicatieplan opstellen, zich verdiepen in positionering); en een efficiënter organisatie- en managementsysteem specificeren (protocollen, werkdynamiek en behoeften definiëren). De presentatie werd gegeven door Esther Lopez en Rosalia Herrera.

Tijdens de sessie werd ook aandacht besteed aan de vernieuwing en de oprichting van een nieuwe Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur bestaat uit acht gemeenten, tot nu toe de volgende: Barakaldo en Móstoles (voorzitterschap), Santander en Terrassa (grote steden), Alcoi en Sant Boi de Llobregat (middelgrote steden) en Los Santos de Maimona en Ermua (grote steden).klein). Vandaag kwamen Barakaldo, Móstoles, -beiden hebben zich opnieuw kandidaat gesteld- Santander, Terrasa, Ermua en los Santos de Maimona uit de kast. En tijdens de zitting van vandaag zijn, met 48 stemmen uit evenveel aanwezige steden, de vier steden gekozen die deel gaan uitmaken van de Raad van Bestuur, wat heeft geresulteerd in de volgende samenstelling:

Covoorzitterschap (verkozen in 2017 en blijven)

– Ermua (Bizkaia)

– Terrassa (Barcelona)

Grote steden:

– Barakaldo (Bizkaia), met 35 stemmen.

– Valladolid, met 29 stemmen.

Middelgrote steden:

– Alcoi (Alicante)

– Sant Boi de Llobregat (Barcelona)

Kleine steden:

– Ejea de los Caballeros (Zaragoza), met 48 stemmen.

– Villamayor (Salamanca), 48 stemmen.

Ten slotte is het begrotingsvoorstel gepresenteerd om tegemoet te komen aan het voorgestelde werkplan dat binnenkort moet worden goedgekeurd.

Alles zien

accommodaties

Enkele van onze reizen

Ronde van Girona in vijf etappes
Tourmalet, Aspin, Paiheres, Peyresourde, ...
Stelvio, Mortirolo, Gavia, ... de droom in één enkele reis

Alles zien

reizen

Bent u op zoek naar accommodatie?

Gerelateerd nieuws

Verloting voor overnachtingen in de Fietsvriendelijke hotels van de Ohtels-keten
Win een verblijf van twee nachten op basis van volpension in een van de BikeFriendly hotels van de Ohtels-keten. Doe mee aan de loterij die wij samen met de Ohtel keten bij BikeFriendly hebben voorbereid...
De toewijding van Ohtels Chain aan fietsklanten